Návrh záverečného účtu mesta Trebišov za rok 2008

10.06.2009

Návrh záverečného účtu Mesta Trebišov za rok 2008

Podľa príslušných ustanovení zákona č. 583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy v z.n.p. (ďalej len („zákon o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy“) predkladáme údaje o rozpočtovom hospodárení súhrne spracované do záverečného účtu mesta Trebišov.

Záverečný účet podľa § 16 ods.. 5 zákona o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy obsahuje najmä údaje o plnení rozpočtu v členení podľa § 10 ods. 3 v súlade s rozpočtovou klasifikáciou, bilanciu aktív a pasív, prehľad o stave a vývoji dlhu, údaje o hospodárení príspevkových organizácií v ich pôsobnosti, prehľad o poskytnutých zárukách podľa jednotlivých príjemcov, údaje o nákladoch a výnosoch podnikateľskej činnosti.

A. ROZPOČTOVÉ HOSPODÁRENIE

Finančné hospodárenie mesta Trebišov sa riadilo rozpočtom mesta na rok 2008 schváleným uznesením mestského zastupiteľstva číslo 159/2007 zo dňa 17. 12. 2007. Schválený rozpočet mesta Trebišov bol v priebehu roka upravovaný šesťkrát.

Mestské zastupiteľstvo schválilo nasledovné zmeny schváleného rozpočtu (údaje v tis.Sk):




Rozpočet 2008

I. zmena rozpočtu

2. zmena rozpočtu

3. zmena rozpočtu

4. zmena rozpočtu

5. zmena rozpočtu

6. zmena rozpočtu

Upravený rozpočet 2008
  Bežný rozpočet
   
Príjmy
322 491
352 450
354 877
358 763
370 952
374 658
373 878
373 878
Výdavky
322 357
336 946
343 101
346 929
361 673
365 379
365 312
365 312
  Kapitálový rozpočet
   
Príjmy
135 065
206 995
206 995
110 454
110 454
113 754
115 179
115 179
výdavky
127 714
226 503
235 093
132 904
136 803
140 103
141 910
141 910
  Finančné operácie
   
Príjmové
5 000
45 159
58 673
53 469
61 121
61 121
61 121
61 121
Výdavkové
12 485
41 155
42 351
42 853
44 051
44 051
42 956
42 956

Po poslednej zmene rozpočet mesta bol takýto:

Rozpočet celkove:
Príjmy celkove
550 178
Výdavky celkove
550 178
Hospodárenie mesta: prebytok rozpočtu - schodok rozpočtu
0

Bežný rozpočet:
Bežné príjmy celkove
373 878
Bežné výdavky celkove
365 312
Hospodárenie mesta: prebytok rozpočtu - schodok rozpočtu
8 566

Kapitálový rozpočet:
Kapitálové príjmy celkove
115 179
Kapitálové výdavky celkove
141 910
Hospodárenie mesta: prebytok rozpočtu - schodok rozpočtu
- 26 731

Finančné operácie:

Príjmové finančné operácie celkove
61 121
Výdavkové finančné operácie celkove
42 956
Hospodárenie z finančných operácií
18 165

I. Plnenie rozpočtu príjmov

Čerpanie príjmovej časti rozpočtu (údaje v tis.Sk):

  Rozpočet príjmov celkove
Skutočnosť naplnenia príjmov celkove
% plnenia
Bežné príjmy
373 878
370 468
99,1
Kapitálové príjmy
115 179
113 616
98,6

1. Bežné príjmy

Príjmy bežného rozpočtu tzv. vlastné predstavovali daňové príjmy a nedaňové príjmy. Ostatné príjmy boli tvorené dotáciami na činnosť preneseného výkonu štátnej správy.

Čerpanie bežných príjmov (údaje v tis.Sk):
  Rozpočet
Skutočnosť
% plnenia
Daňové príjmy
197 446
196 494
99,5
Nedaňové príjmy
57 681
57 559
99,8
Dotácie (transfery
114 751
112 359
97,9
Granty a transfery
4 000
4 056
101,4

1.1. Daňové príjmy tvoria najstabilnejšiu a najvýznamnejšiu zložku rozpočtu.

Čerpanie daňových príjmov (údaje v tis.Sk):
  Rozpočet
Skutočnosť
% plnenia
Daň z príjmov - podielová daň
159 543
159 543
100,0
Daň z majetku
21 900
21 901
100,0
Dane za tovary a služby
16 003
15 050
94,0

Komentár k významným položkám daňových príjmov:

1.1.1. Najväčší podiel na náraste daňových príjmov má výnos dane poukazovanej územnej samospráve zo štátu, tzv. podielová daň zo štátneho rozpočtu (údaje v tis.Sk):
Rozpočet
Skutočnosť
% plnenia
159 543
159 543
100,0


Výnos dane je stanovený zákonom č. 564/2004 Z.z. o rozpočtovom určení výnosu dane z príjmov územnej samosprávy v znení zákona č. 171/2005 Z.z.

1.1.2. Prehľad čerpania dane z nehnuteľnosti (údaje v tis.Sk)
Daň
Rozpočet
Skutočnosť
% plnenia
Z pozemkov
5 200
5 335
102,6
Zo stavieb
15 500
15 127
97,6
Z bytov
1 200
1 439
119,9

1.1.3. Prehľad vývoja poplatku za komunálny odpad a drobný stavebný odpad (údaje v tis.Sk):
Rok
Rozpočet
Skutočnosť
% plnenia
2006
9 700
9 091
93,7
2007
12 000
11 199
93,3
2008
14 000
13 079
93,4

1.2.Nedaňové príjmy sú tvorené príjmami z vlastníctva majetku a z administratívnych poplatkov.

Čerpanie nedaňových príjmov (údaje v tis.Sk)
  Rozpočet
Skutočnosť
% plnenia
Príjmy z vlastníctva majetku
21 456
21 466
100,0
Administratívne poplatky a iné poplatky a platby
30 855
30 659
99,4
Vlastné príjmy škôl
5 370
5 434
101,2

Komentár k významným položkám nedaňových príjmov:

1.2.1. Príjmy z podnikania a vlastníctva majetku, t.j. z prenájmu pozemkov, budov, bytov a nebytových priestorov boli plánované v zmysle uzatvorených platných nájomných zmlúv.

Príjem z prenájmu bytových a nebytových priestorov vo vlastníctve mesta zahàňa príjem z nebytových priestorov. Ich rozpočtovaná výška bola 20 630 tis.Sk, skutočnosť je 20 585. tis.Sk.

1.2.2. Poplatok za udelenie individuálnej licencie na prevádzkovanie hazardných hier prostredníctvom výherných prístrojov platí právnická osoba, ktorá tieto prístroje umiestnila a prevádzkuje ich v zmysle zákona č. 171/2005 Z.z. o hazardných hrách (ďalej len „ zákon o hazardných hrách“). Sadzba poplatku za prevádzkovanie výherného hracieho prístroja podľa zákona č. 145/1995 Zb. o správnych poplatkoch v z.n.p. je vo výške 45 000 Sk za každý výherný hrací prístroj za obdobie jedného roku.

Rozpočtovaná výška bola 5 000 tis. Sk a skutočnosť 4 608 tis. Sk čo predstavuje plnenie na 92,2 %.

1.2.3. Odvod z výťažku stávkovej kancelárie platí právnická osoba, ktorá spĺňa všetky podmienky prevádzkovania podľa zákona o hazardných hrách. V zmysle cit. zákona pribudli nové odvody z výťažkov lotérií a iných podobných hier, napr. z binga, videohier, rulety a pod. Sadzba odvodu je vo výške 5% z výťažku stávkovej kancelárie za obdobie jedného kalendárneho roka.

Rozpočtovaná výška bola 754 tis. Sk a skutočnosť 758 tis. Sk čo predstavuje plnenie na 100,5 %.

1.2.4. Príjem z opatrovateľskej služby. Najčastejšie služby poskytované opatrovateľskou službou sú nevyhnutné životné úkony, práce v domácnosti a zabezpečenie kontaktu so spoločenským prostredím.

Rozpočtovaná výška bola 240 tis. Sk a skutočnosť 270 tis. Sk čo predstavuje plnenie na 112,5 %.

1.2.5. Plnenie príjmov škôl a školských zariadení s právnou subjektivitou je uvedené v tabuľke (údaje v tis.Sk):
Škola
Rozpočet
Skutočnosť
% plnenia
ZŠ Komenského 2
150
433
288,7
ZŠ M. R. Štefánika
320
320
100,0
ZŠ Gorkého
420
417
99,3
ZŠ Sever
600
491
81,8
ZŠ I. Krasku
105
111
105,7
MŠ Komenského
220
182
82,7
SMŠ Škultétyho
410
370
90,2
SMŠ Mier
400
354
88,5
ZUŠ Trebišov
1 483
1 482
99,9
CVČ M. R. Štefánika
362
362
100,0
CVČ Príroda
900
912
101,3
SPOLU
5 370
5 434
101,2

1.3. Granty a transfery (bežné)


Mesto prijalo tieto granty a transfery (údaje v tis.Sk):
Poskytovateľ
Rozpočet
Skutočnosť
% plnenia

4 000
4 056
101,4

2. Kapitálové príjmy

Čerpanie kapitálových príjmov (údaje v tis.Sk):
  Rozpočet kapitálových príjmov
Skutočnosť naplnenia kapitálových príjmov
% plnenia
Príjem z predaja majetku
22 310
22 371
100,3
Ïalšie kapitálové príjmy
92 869
91 245
98,3

Príjmy kapitálového rozpočtu, tzv. vlastné, predstavovali príjmy z predaja majetku, ostatné príjmy boli tvorené dotáciami zo štátneho rozpočtu a iných verejných rozpočtov. Kapitálové príjmy súvisia s napĺňaním a realizáciou investičných zámerov mesta a to rekonštrukcie priemyselného parku vo výške 85 175 tis. Sk, zimného štadióna vo výške 3 000 tis. Sk, kotolne ZŠ Gorkého vo výške 250 tis. Sk, hrobky J. Andrássyho vo výške 2 200 tis. Sk, spracovanie územného plánu vo výške 570 tis. Sk, preneseného výkonu ŠFRB vo výške 50 tis. Sk.

2.1. Príjem z predaja majetku

Naplnenie kapitálových príjmov súvisí s predajom tohto majetku mesta:

1.Predaj kapitálových aktív 231 181,80 Sk

2.Pozemky spolu 22 139 539,- Sk

2.2. Granty a transfery (kapitálové)

Mesto prijalo na plnenie svojich investičných zámerov a na obstarávanie kapitálových aktív tieto účelové kapitálové granty a transfery (údaje vtis.Sk):
Poskytovateľ
Rozpočet
Skutočnosť
Účel
Ministerstvo výstavby SR
1 425
570
Územný plán
Ministerstvo výstavby SR
50
50
Výpočtová technika ŠFRB
SÁRIO
85 944
85 175
Rekonštrukcia priemyselného parku
Nadácia SPP
2 200
2 200
Rekonštrukcia hrobky J. Andrássyho
SZĽH
3 000
3 000
Rekonštrukcia Zimného štadióna
Ministerstvo školstva SR
250
250
Rekonštrukcia kotolne ZŠ Gorkého

II. Čerpanie rozpočtu výdavkov

Čerpanie výdavkovej časti rozpočtu (údaje v tis.Sk):
  Rozpočet výdavkov celkove
Skutočnosť naplnenia výdavkov celkove
% plnenia
Bežné výdavky
365 312
354 502
97,0
Kapitálové výdavky
141 910
128 379
90,5

1. Bežné výdavky

1.1. Bežné výdavky podľa ekonomickej klasifikácie

Čerpanie rozpočtu vybraných bežných výdavkov podľa ekonomickej klasifikácie (údaje v tis.Sk):


Rozpočet
Skutočnosť
% čerpania
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania
31 128
27 947
89,8
Poistné a príspevky do poisťovní
11 552
9 651
83,5
Tovary a služby
83 658
79 349
94,8
Bežné transfery
64 435
63 627
98,7

1.2. Bežné výdavky podľa funkčnej klasifikácie


Čerpanie rozpočtu vybraných bežných výdavkov podľa funkčnej klasifikácie (údaje v tis.Sk):

  Rozpočet
Skutočnosť
% čerpania
1. Všeobecné verejné služby, v tom:
     
1.1. Činnosť úradu
42 482
37 060
87,2
1.2. Matrika
1 629
1 393
85,5
1.3. Transakcie verejného dlhu - splácanie úrokov
5 415
5 579
103,0
2. Obrana -civilná ochrana
     
3. Verejný priadok a bezpečnosť, v tom:
     
3.1. Mestská polícia
5 140
4 997
97,2
3.2. Ochrana pred požiarmi
120
44
36,7
4. Ekonomická oblasť, v tom:
     
4.1. Správa a údržba ciest
2 087
2 087
100,0
4.2. Mestská doprava SAD
2 587
2 587
100,0
5. Ochrana životného prostredia, tom:
     
5.1. Nakladanie s odpadmi
15 403
15 401
99,9
6. Bývanie a občianska vybavenosť, v tom:
     
6.1. Rozvoj bývania
889
889
100,0
6.2. Rozvoj obcí - cintorín
     
6.3. Verejné osvetlenie
     
6.4. Správa bytov a nebytových priestorov
28 175
28 167
100,0
7. Šport
8 561
8 616
100,6
8. Školstvo, v tom:
     
8.1. Školstvo - prenesené kompetencie
103 989
102 945
98,9
8.2. Školstvo - originálne kompetencie
74 011
74 321
100,6
9. Sociálne služby
14 305
12 584
88,0

2. Kapitálové výdavky

Čerpanie kapitálových výdavkov (údaje v tis.Sk):
  Rozpočet
Skutočnosť
% čerpania
Obstaranie kapitálových aktív
47 497
34 048
71,7
Kapitálové dotácie (transfery)
92 869
91 245
98,3
Školstvo (v rozpočte škôl)
1 544
1 543
99,9

2.1. Kapitálové výdavky podľa ekonomickej klasifikácie

2.1.1. Obstarávanie kapitálových aktív (údaje v tis.Sk):
  Rozpočet
Skutočnosť
% čerpania
Nákup softwaru
652
651
99,9
Interiér. vybavenie
0
0
0
Nákup strojov a prístrojov
464
333
71,8
Nákup dopravných prostriedkov
430
430
100,0
Prípravná a projektová dokumentácia
3 941
2 498
63,4
Rekonštrukcie stavieb
109 061
107 241
98,3
Real. nových stavieb
13 645
9 788
71,7
Výpočtová technika
85
85
100,0
Kap. transfery
6 660
4 547
68,3
Nákup špeciálnych stroj.prístr.a zar.
0
0
0
Nákup budov, objektov alebo ich častí
300
300
100,0
Nákup pozemkov - cintorín
5 000
835
16,7
Telekomunikačná technika
128
128
100,0

2.1.2. Obstaranie kapitálových aktív v rozpočte škôl (údaje v tis. Sk)

  Rozpočet
Skutočnosť
% čerpania
ZŠ M. R. Štefánika
601
601
100,0
Základná umelecká škola
192
192
100,0
CVČ Príroda
401
400
99,7
ZŠ Komenského 2
200
200
100,0
ZŠ Gorkého
69
69
100,0
ZŠ Pribinova
81
81
100,0

2.1.3. Kapitálové granty a transfery - použitie

Mesto použilo tieto granty a transfery (údaje v tis. Sk):

Poskytovateľ
Rozpočet
Skutočnosť
Účel
Ministerstvo výstavby SR
1 425
570
Územný plán
Ministerstvo výstavby SR
50
50
Výpočtová technika ŠFRB
SÁRIO
85 944
85 175
Rekonštrukcia priemyselného parku
Nadácia SPP
2 200
2 200
Rekonštrukcia hrobky J. Andrássyho
SZĽH
3 000
3 000
Rekonštrukcia Zimného štadióna
Ministerstvo školstva SR
250
250
Rekonštrukcia kotolne ZŠ Gorkého

2.2. Kapitálové výdavky podľa funkčnej klasifikácie

Čerpanie rozpočtu vybraných kapitálových výdavkov podľa funkčnej klasifikácie (údaje v tis.Sk)

  Rozpočet
Skutočnosť
% čerpania
1. Všeobecné verejné služby, v tom:
     
1.1. Činnosť úradu
4 480
3 916
87,4
1.2. Matrika
0
0
0
1.3. Transfer TS
3 000
1 783
59,4
1.4. Transfer MSKS
1 095
1 093
99,8
       
2. Výstavba
     
2.1. Výstavba
1 875
989
52,7
2.2. Cestná doprava
880
880
100,0
3 Pamiatková starostlivosť - hrobka
2 550
2 550
100,0
4. Rozvoj bývania
13 011
9 153
70,3
5. Bývanie a občianska vybavenosť, v tom:
     
5.1. NS Berehovo
0
50
0
5.2. Priemyselný park
91 940
91 022
99,0
5.3. WC Billa
363
363
100,0
5.4. Rekonštrukcia - Kláštor Pavlínov
689
689
100,0
5.5. Transfer Bytový podnik s.r.o. Trebišov
3 500
2 604
74,4
5.6. Mestská tržnica
100
100
100,0
6. Šport
3 000
3 001
100,0
7. Školstvo, v tom:
     
7.1. Školstvo - prenesené kompetencie
0
0
0
7.2. Školstvo - originálne kompetencie a SSŠ
7 790
7 843
100,7
7.3 Vysoká škola
0
0
0
8. Sociálne služby
0
0
0

III. Výsledok hospodárenia

rekapitulácia zdrojov a ich použitie v roku 2008 a výsledok hospodárenia obce (údaje v tis.Sk):

Mesto Trebišov ukončilo hospodárenie roka 2008 vrátane finančných operácií s celkovými príjmami v sume 529 033 tis. Sk a celkovými výdavkami v sume 513 521 tis. Sk, rozdiel medzi príjmami a výdavkami predstavuje čiastku 15 512 tis. Sk.

Podľa rozpočtových pravidiel hospodárenia samosprávy sa celkový rozpočet vnútorne člení na bežný, kapitálový a finančné operácie. Do výsledku príslušného kalendárneho roka sa zahàňajú len bežné a kapitálové rozpočty, ktoré vyjadrujú príjmy a výdavky vytvorené v danom roku. Do tohto hodnotenia výsledku sa nezahrňujú finančné operácie, t.j. prostriedky, ktoré sú zo zdrojov vytvorených v minulých rokoch, prípadne návratné finančné prostriedky (úvery).

Rozpočet
Príjmy
Výdavky
Výsledok hospodárenia
Bežný rozpočet
370 468
354 502
15 966
Kapitálový rozpočet
113 616
128 379
-14 763

Výsledok rozpočtového hospodárenia bez finančných operácii za rok 2008 je prebytok 1 203 tis. Sk.

IV. Finančné operácie

1. Príjmové finančné operácie

(údaje v tabuľke v tis.Sk):
  Rozpočet
Skutočnosť
% čerpania
1. Úver 26 RD nižší štandard
2 955
0
0
2. kontokorentný
5 000
0
0
3. Úver Dexia krátkodobý
30 000
23 290
77,6
4. Úver ŠFRB 2x39 b.j. A,B
5 697
4 773
83,8
5. Záverečný účet rok 2007
17 469
16 886
96,7
z toho: 453 -zostatok prostriedkov z predchádz.rokov
4 890
4 889
100,0
454 - z rezervného fondu obce
10 935
10 751
98,3
456 - Iné príjmové operácie - podnikateľská činnosť
1 644
1 246
75,8

2. Výdavkové finančné operácie

  Rozpočet
Skutočnosť
% čerpania
1. Splácanie istiny úveru ŠFRB
2 229
1 733
77,7
2. Splácanie kontokorentu
5 000
0
0,0
3.Splacanie úveru TEDOM
343
184
53,6
4. Splácanie istiny úveru Dexia
4 085
4 085
100,0
5. Lízing FABIA
43
43
100,0
6. Lízing OCTAVIA
60
58
96,7
7. Splátka krátkodobého úveru DEXIA banka a.s.
30 000
23 290
77,6
8. Splátka B.O.F. prací stroj
0
51
0
9. Vysporiadanie straty Práčovňa a čistiareň s.r.o.
1 196
1 196
100,0

Rozdiel medzi príjmami a výdavkami z finančných operácií je prebytok 14 309 tis. Sk.

Po zohľadnení finančných operácií a prijatých návratných zdrojov financovania, ktoré sa nezahàňajú do príjmov a výdavkov rozpočtu, ale ovplyvňujú pohyb a stav peňažných prostriedkov mesta, je stav na účte 221- bankové účty, ktorý tvoria zostatky jednotlivých analytických účtov v celkovej výške 28 329 019,18 Sk.

Z toho prostriedky z peňažných fondov a prostriedky na účtoch podnikateľskej činnosti tvoria čiastku 12 477 938,87 Sk a to konkrétne:
  • Depozit 3 162 153,96 Sk
  • Fond rezerv 658 073,53 Sk
  • Fond rozvoja bývania 3 286 000,22 Sk
  • Sociálny fond 148 127,73 Sk
  • podnikateľská činnosť 5 223 583,43 Sk

V zmysle § 16 ods.6 zákona o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy na účely tvorby peňažných fondov pri usporiadaní prebytku rozpočtu z tohto prebytku sa vylučujú nevyčerpané finančné prostriedky účelové určené a to na :
  • TKO 406 606,80 Sk
  • Vysoká škola 3 238 559,11 Sk
  • Základné školy 853 111,64 Sk
  • Soc. Sféra 56 451,22 Sk
  • Nájomné 1 170,56 Sk
  • Zostatky účtov 5 276,48 Sk
  • Splátka úrokov vo výške 206 683,94 Sk

S p o l u 4 767 859,75 Sk

Takto upravený zostatok finančných prostriedkov za rok 2008 vo výške 11 083 220,56 Sk navrhujeme použiť ako prídel do rezervného fondu vo výške 10 983 220,56 Sk a do sociálneho fondu vo výške 100 000,- Sk.

V. Hospodárenie fondov

V roku 2008 mesto Trebišov tvorilo v súlade s platnou legislatívou vlastné mimorozpočtové peňažné fondy (údaje v Sk):

Názov fondu
Počiatočný stav k 01.01.2008
Tvorba
Čerpanie
Konečný stav k 31.12.2008
Sociálny fond
153 238,62
243 606,50
197 290,55
199 554,57
Rezervný fond
8 318 522,18
9 001 707,78
16 662 156,43
658 073,53
Fond rozvoja bývania
7 035 903,78
239 614,44
3 989 518,00
3 286 000,22

Sociálny fond

Čerpanie sociálneho fondu sa v priebehu roka 2008 riadilo podľa zákona č. 152/1994 Z. z. v znení neskorších zmien a doplnkov a v zmysle uzatvorenej kolektívnej zmluvy. Najvyšší výdavok predstavoval príspevok na stravovanie poskytnutého zamestnancom a to vo výške 9,05 Sk na jedno hlavné jedlo do 31.05.2008 od 01.06.2008 vo výške 4,10 Sk.

Rezervný fond

Obecné zastupiteľstvo svojím uznesením č. 63/2008 schválilo tvorbu rezervného fondu z prebytku rozpočtu z roku 2007 vo výške 6 769 405,73 Sk. Rovnako schválilo čerpanie rezervného fondu v celkovej výške na kapitálové výdavky.

Fond rozvoja bývania

V priebehu roku 2008 boli čerpané prostriedky z uvedeného fondu vo výške 3 954 650,- Sk - úhrada faktúry za 38 b. j. práce naviac pre firmu INICO s.r.o. Trebišov.

B. BILANCIA AKTÍV A PASÍV

Aktíva, t.j. majetok spolu podľa účtovnej závierky k 31.12.2008 predstavujú sumu 1 358 733 tis. Sk.

Pasíva, t.j. vlastné zdroje krytia a záväzky podľa účtovnej závierky k 31.12.2008 predstavujú sumu 1 358 733 tis. Sk.

Členenie aktív:

Aktíva - názov
Počiatočný stav k 1.1.2008
Prírastky
Úbytky
Konečný stav k 31.12.2008
Dlhodobý majetok, v tom:
1 155 398
269 357
340 607
1 084 148
Dlhodobý nehmotný majetok
684
1 422
683
1 423
Dlhodobý hmotný majetok
969 156
267 272
338 903
897 525
Dlhodobý finančný majetok
185 558
663
1 021
185 200
Obežný majetok, v tom:
281 931
1 136 781
1 144 127
274 585
Zásoby
403
2 366
2 490
279
Zúčt.medzi subj. verejnej správy
204 962
38 677
20 340
223 299
Pohľadávky
49 620
186 965
215 287
21 298
Finančný majetok
25 001
907 396
904 041
28 356
Poskyt. návratne výpomoci
560
  560
0
Príjmy bud. obdob
1 385
1 377
1 409
1 353

Členenie pasív:

Pasíva - názov
Počiatočný stav k 1.1.2008
Prírastky
Úbytky
Konečný stav k 31.12.2008
Vlastné zdroje krytia majetku v tom:
1 232 368
126 365
  1 358 733
Vlastné imanie
983 771
  86 160
897 611
z toho HV min. obdobia
937 247
  45 036
892 211
HV bež. obdobia
1 702
2 118
  3 820
Záväzky spolu
248 597
488 628
492 276
244 949
Z toho úvery dlhodobé
47 338
  4 269
43 069
Časové rozlíšenie
130 403
91 177
5 407
216 173

Bilancia pohľadávok

Prehľad vývoja pohľadávok za roky 2007-2008 ( údaje v tis.Sk):
Pohľadávky
2007
2008
Pohľadávky celkove, v tom:
36 505
41 551
Do lehoty splatnosti
695
1 612
Po lehote splatnosti
35 810
39 939

Premlčané
   
Odpísané v priebehu roka
793
644

C. PREHĽAD O STAVE A VÝVOJI DLHU

Predložený prehľad poskytuje údaje o stave dlhu k 31.12.2008 (spolu s porovnaním stavu k predchádzajúcemu obdobiu) (údaje v tis.Sk):

Celkové krátkodobé a dlhodobé záväzky predstavujú k 31. 12. 2008 výšku 116 808 tis. Sk
Záväzky
2007
2008
Záväzky celkove, v tom:
134 227
116 808
Krátkodobé
120 516
14 465
Dlhodobé
13 711
102 343

Krátkodobé záväzky
2007
2008
Záväzky celkove, v tom:
120 516
14 465
Do lehoty splatnosti
94 499
13 497
Po lehote splatnosti
26 017
968

Stav a vývoj úverov
Druh úveru
Počiatočný stav k 1.1.2008
Prírastky
Úbytky
Konečný stav k 31.12.2008
DEXIA starý
24 032
  2 800
21 232
DEXIA nový
23 122
  1 285
21 837
ŠFRB 20 b.j.
8 204
253
203
8 268
18 b.j.
4 958
11
123
4 846
40 b.j.
13 074
17
324
12 767
38 b.j.
34 892
63
1 083
33 746
2x39 b.j.
  4 762
  4 762
12 b.j. nižší štandard
       
TEDOM
184
  184
0
S p o l u úvery
108 466
5 106
6 002 995
107 458
EUROVIA Cesty ,a.s -dlh.záväzok
13 529
28 930
4 717
37 742

Prehľad splátok úveru :
Dexia banka 4 085 tis. Sk
ŠFRB 1 733 tis. Sk
TEDOM 184 tis. Sk

Prehľad splátok úrokov:
Dexia banka 2 721 tis. Sk
ŠFRB 1 456 tis. Sk
TEDOM 10 tis. Sk
EUROVIA Cesty, a.s. 1 392 tis. Sk

Vývoj dlhovej služby za roky 2006-2008 (údaje v tis.Sk)

2006
2007
2008
Počet obyvateľov k 31.12.
23 460
23 461
23 499
Dlhová služba v tis.Sk
158 953
248 597
244 949
Dlhová služba na 1 obyvateľa v Sk
6,78
10,60
10,42
Splátky úverov a úrokov v tis.Sk
9 923
10 471
10 189
Splátka dlhodobého záväzku EUROVIA CESTY pre DEXIA banku a.s.
1933
1 933
2 813
% -alný podiel dlhovej služby k skutočným bežným príjmom predchádzajúceho roka
59,72
43,65
29,08
Rezervy spolu
0
0
84 356

D.ÚDAJE O HOSPODÁRENÍ PRÍSPEVKOVÝCH ORGANIZÁCIÍ

Príspevkové organizácie (PO) mesta hospodária podľa svojho rozpočtu nákladov, výnosov a výsledku hospodárenia.

Údaje o hospodárení jednotlivých príspevkových organizácií za hlavnú činnosť (údaje v tis.Sk):

MsKS
TS
Náklady , v tom:
8 748
65 680
Spotreba materiálu
336
5 194
Spotreba energie
2 567
14 178
Ostatné služby
980
2 015
Mzdové náklady
3 207
19 018
Ostatné náklady
1 342
11 500
odpisy
316
13 775
Výnosy, v tom:
10 843
68 219
Vlastné
2 259
16 175

Dotácie
8 58
52 044
Výsledok hospodárenia (po zdanení)
2 095
2 539

Údaje o hospodárení jednotlivých príspevkových organizácií za podnikateľskú činnosť (údaje v tis.Sk):

Mestské kultúrne stredisko
Technické služby mesta Trebišov
Náklady
  4 925
Výnosy
  3 231
Výsledok hospodárenia (po zdanení)
  - 1 694

Príspevkové organizácie hospodárili v roku 2008 so ziskom. Celkove dosiahli takýto výsledok hospodárenia (údaje v tis.Sk):


Mestské kultúrne stredisko
Technické služby mesta Trebišov
Náklady
8 748
70 605
Výnosy
10 843
71 450
Výsledok hospodárenia (po zdanení)
2 095
845

Dosiahnutý výsledok hospodárenia bude v jednotlivých príspevkových organizáciách riešený takto:

Mestské kultúrne stredisko - zisk z roku 2008 vo výške 2 095 015,78 Sk navrhuje preúčtovať na účet 428 - Nevysporiadaný výsledok hospodárenia minulých rokov.

Technické služby mesta Trebišov - zisk za rok 2008 vo výške 845 483,81 Sk preúčtovať na účet 428 - Nevysporiadaný výsledok hospodárenia minulých rokov.

Údaje o hospodárení Bytový podnik s r.o. Trebišov (údaje v tis.Sk):

BP s r.o. Trebišov
Náklady , v tom:

113 525

Náklady na predaný tovar

2 589

Spotreba energie ,materiálu

73 054

Ostatné služby
8 583
Osobné náklady spolu
20 553
Dane a poplatky
299
Odpisy HIM, NHIM a zost. cena
6 122
Ostatné náklady
66
Finančné náklady
1565
Daň z príjmov z bež. činnosti
192
Mimoriadne náklady
502
Výnosy, v tom:
113 983
Výnosy z hosp. činnosti
113 334
Finančné výnosy
575
Mimoriadne výnosy
74
Výsledok hospodárenia (po zdanení) zisk
458

E. PREHĽAD O POSKYTNUTÝCH ZÁRUKÁCH

Mesto Trebišov neposkytlo žiadne záruky


F. ÚDAJE O PODNIKATEĽSKEJ ČINNOSTI

Údaje o hospodárení Mesta Trebišov za podnikateľskú činnosť (údaje v tis.Sk):


Mesto Trebišov
Náklady
14 753
Výnosy
14 942
Výsledok hospodárenia (po zdanení)
153

Výsledok hospodárenia za podnikateľskú činnosť mesta prestavuje zisk vo výške 153 043,96 Sk, ktorý bude zúčtovaný na účet 428 - Nevysporiadaný výsledok hospodárenia minulých rokov
ZÁVER

Mesto Trebišov v roku 2008 zabezpečovalo zákonom stanovený výkon samosprávnych funkcií, plnilo základné povinnosti spojené so samostatným hospodárením a nakladaním s majetkom mesta, príjmami mesta, dotáciami zo štátneho rozpočtu a fondov EÚ, zabezpečovalo výkon a financovanie originálnych a prenesených kompetencií v zmysle platnej legislatívy.

Účtovná závierka mesta za rok 2008 bola s ustanovením § 9 ods. 4 zákona číslo 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v platnom znení a ustanovením § 16 ods. 3 zákona NR SR č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov predložená na overenie audítorovi. Audit bol vykonaný v súlade s Medzinárodnými audítorskými štandardmi so zameraním na získanie primeraného uistenia, že finančné výkazy neobsahujú významné nesprávnosti a že účtovná závierka poskytuje pravdivý a objektívny pohľad na finančnú situáciu Mesta Trebišov.

Záverečný účet Mesta Trebišov za rok 2008 bol v súlade s ustanovením § 18f ods. 1 písm. c) zákona číslo 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v platnom znení postúpený hlavnému kontrolórovi mesta za účelom spracovania odborného stanoviska k záverečnému účtu mesta pred jeho schválením a bol predložený na verejnú diskusiu v zmysle ustanovenia § 16 ods. 9 zákona NR SR číslo 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy v platnom znení v nadväznosti na ustanovenia § 9 ods. 2 zákona číslo 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov.

© 2024 MESTO TREBIŠOV